top of page
תמונת הסופר/תDreams Gymnastics

מה? לתפור כל בגדי התחרות מחדש???

אחרי כל אולימפיאדה בהתעמלות מחליפים כללי תחרות: מה ההגדרה של ריסק, מה זה עבודה על הרצפה וכל מיני דברים אחרים. כל אולם ההתעמלות משנה עכשיו את התרגילים כדי שיתאימו לכללים החדשים שיכנסו לתוקף בינואר 2022.


אבל לא רק הטכניקה משתנה, אלא גם הכללים של איך צריך להיראות הבגד. המאמנות משנות בקדחתניות את התרגילים וההורים והתופרים שוברים את הראש על מה עושים עם הבגד. אז מה קרה בדיוק? הינה הקטע הרלוונטי מהאתר של FIG.




אז מה נשתנה? שני סעיפים עיקריים:

- אזור התחתונים צריך להיות צנוע

- אסור שיהיו אלמנטים שלא תפורים לבגד: צמידים, חגורות וכל מיני מגפיים. הכול צריך להיות תפור לגוף של הבגד.


הסעיף השני – לא כ"כ בעיה: אם את רוצה צמידים, נעשה שרוול צבע גוף ונתפור את הצמיד אליו. כן, שרוול זה חם, אבל אם ממש רוצים, אפשר להתמודד עם זה.


עם התחתונים זה יותר מסובך. המסמך הרשמי אומר: אסור שיראו את התחתונים מתחת לבגד ואזור התחתונים אמור להיות לא שקוף. מה זה אומר בדיוק?

בשנים האחרונות האופנה בהתעמלות הלכה לכיוון צמצום ממדים והארכת רגליים ויזואלית בכל שיטה אפשרית. בעיקר אלה היו קטעים של רשת או בד בצבע גוף בצדי הבגד.



ומה עכשיו? המקלים אומרים ששום דבר לא השתנה, עדיין אפשר לשים רשת כפולה או בד בצבע גוף, הרי הם לא שקופים. הם רק נראים ככה, אבל במציאות הם לא. גג – לובשים בתנה מתחת שאותה לובשים בכל מקרה.


המחמירים אומרים שלא, אפילו כאילו גוף חשוף זה אסור. התחתונים אמורים להיות מבד צבעוני מלא נקודה סוף.


לפני שהמציאו תחתונים מורכבים, כשחלק מבד רגיל וחלק מרשת בלתי נראית, כדי להאריך את הרגליים של המתעמלת, חתכו את התחתונים ממש גבוה כך שהם בקושי החזיקו במקום. לפעמים היו משתמשים בדבק כדי שהתחתון לא היה נכנס לחריץ. מהרגע שנכנסו תחתונים מורכבות, נהיה אפשר לתפור תחתונים שנשארים במקום ועדיין מאריכים את הרגליים.


לפי הקללים החדשים, קו התחתונים צריך לשבת במפרק של הרגל ובלי קטעים שמדמים גוף חשוף (לפי המחמירים). זהן? אין יותר רגליים באורך לא טבעי? מה שעוד יותר מעציב, זו השאלה מה עכשיו עושות הבנות עם גוף פחות ממושלם? אין דרך לתקן? אני מצפה לגל של פיתוחים חדשים ומגניבים בנושא עיצוב בגדי תחרות! יהיה מה זה מעניין!


מעניין או לא, אבל מה עושים עם הבגדים שכבר נתפרו? למתעמלות אולימפיות תופרים בגד כל שני וחמישי, אבל כל השאר לרוב קונות יד שנייה או שוכרות את הבגדים שלהן. הבגדים מתגלגלים שנים בין המתעמלות. אז מה? כל בגדי התחרות של העונות הקודמות פתאום נהיו "לא נכונים"? צריך לתפור חדשים דחוף?


מה עושים???


91 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

تعليقات


bottom of page