top of page
תמונת הסופר/תDreams Gymnastics

למה עושים חימום לפני אימון?

כולם יודעים שבתחילת אימון צריך להתחמם. עושים ריצה, הנפות רגליים וידיים, כפיפות קדימה ואחורה כדי לחמם את הגב. אם אחרי החימום במהלך האימון לא עבדת על קבוצת שרירים מסויימת, כדאי לחמם את הקבוצה הזו שוב כי היא בטח התקררה.


אבל למה? כי חימום טוב של השרירים וגידים מונע פציעות.

אבל למה? כי שריר מחומם גמיש יותר ותווך המתיחה שלו יותר גדול. זה אומר שתווך התנוע הטבעית שהוא מאפשר הוא יותר גדול. ואנחנו בהתעמלות ובריקוד רוצות שפגטים של 270 מעלות וגב שמתכפל לשניים תוך כדי התרגיל. זה תווך תנוע לא אנושי, אבל אפשרי אם מתאמנים נכון ושומרים על גב מחומם.


בהשכלתי אני ביולוגית, לכן אני הלכתי עוד צעד קדימה ושאלתי אבל למה כשהשריר מחומם, הוא יותר גמיש? מה קורה בתוך השריר שמאפשר לו להתארך יותר כשהוא מחומם? האם זה חימום ישיר של העלת טמפרטורה של אותו השריר או שזה הפעלת תהליכים פיזיולוגיים שקשורים לתנועה שעושים?


והינה מה אני מצאתי. כלום. אני יודעת לחפש מידע מדעי. באמת. התאמנתי בזה הרבה מאוד שנים. יש מלא כתבות בכל מיני אתרים שקשורים לספורט, אבל מאמרים מדעים על הבט זה של פיזיולוגיה של השריר - אין. אבל למה?


לכן נשארנו במקום ממנו התחלנו - חשוב לשמור על שרירים וגידים מחוממים.


אפשר לעשות זאת דרך תנועה מתמדת ו/או ללבוש אביזרי חימום כמו חוטלות ומחמם גב כך השרירים פחות מאבדים את החום והגמישות ויש פחות פציעות.


תשמרו על עצמכן.






34 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

Comments


bottom of page